Згідно з дослідженням Bloomberg Intelligence, у найближчі три-п’ять років у банківському секторі може бути скорочено до 200 000 робочих місць через впровадження технологій штучного інтелекту.
Повідомляє видання Bloomberg
Автоматизація робочих процесів
ІТ-спеціалісти та керівники галузі прогнозують, що найбільше скорочень відбудеться у середньому і низькому рівнях управлінських структур, таких як бек-офіси, середні офіси та операційних відділів.
Особливо під загрозою знаходяться посади, пов’язані з рутинними та повторюваними завданнями, зокрема у підтримці клієнтів та в обов’язках, пов’язаних з ідентифікацією клієнтів. Водночас штучний інтелект не повністю замінить ці ролі, а трансформує робочу силу, забезпечуючи автоматизацію та підвищення ефективності.
Понад чверть з 93 опитаних респондентів прогнозують більш різке скорочення на 5–10% від загальної чисельності персоналу, включаючи великі банки, такі як Citigroup, JPMorgan та Goldman Sachs. Водночас цей процес може призвести до суттєвих фінансових вигод: до 2027 року банки можуть отримати додаткові 180 мільярдів доларів завдяки підвищеній продуктивності, яку забезпечить штучний інтелект.
Інновації в банківському секторі
Банки, які вже інвестували в модернізацію своїх ІТ-систем, активно інтегрують нові технології, що дозволяють ще більше зменшити витрати та збільшити продуктивність. Зокрема, за прогнозами Citi, до 54% робочих місць у банківському секторі підлягають автоматизації.
Тереза Хайтсенретер з JPMorgan зазначила, що запровадження генеративного ШІ наразі навіть сприяє створенню нових робочих місць.
Генеральний директор JPMorgan Джеймі Даймон висловив сподівання, що технології не тільки змінять робочі місця, але й суттєво покращать якість життя працівників, даючи їм можливість працювати менше, при цьому зберігаючи високу продуктивність.