Глава Банку Канади Тіфф Маклем заявив, що впровадження штучного інтелекту (ШІ) в бізнесі може посилити ціновий тиск у короткостроковій перспективі через зростання попиту, хоча його повний ефект не буде помітний найближчим часом.
Повідомляє: FINANCE.YAHOO
Інвестиції в технології ШІ
На конференції в Торонто Маклем зазначив, що великі інвестиції в технології ШІ вже стимулюють економіку, зокрема, спостерігається різкий ріст попиту на електроенергію через будівництво нових центрів обробки даних.
Ефект на інфляцію
Також він підкреслив, що це може призвести до посилення інфляційного тиску.
Потреба в розумінні впливу ШІ
З огляду на швидке впровадження ШІ, центральні банки, які зобов’язані підтримувати стабільну та низьку інфляцію, розмірковують над тим, як використовувати цю технологію для точнішого прогнозування змін споживчих цін і зайнятості.
Нестабільність інфляції
Маклем зазначив, що центральним банкам потрібно краще зрозуміти, як ШІ вплине на працівників, споживачів, економіку та інфляцію. За його словами, у поєднанні з нестабільним світом наслідки ШІ можуть свідчити про те, що інфляція може бути більш волатильною, ніж протягом 25 років до пандемії.
Використання ШІ в Банку Канади
Банк міжнародних розрахунків (БМР) у червні заявив, що центральні банки повинні скористатися перевагами ШІ, але не дозволяти йому замінювати людей при встановленні процентних ставок.
Маклем зазначив, що немає доказів того, що штучний інтелект витісняє робочу силу такими темпами, які могли б призвести до зниження загальної зайнятості. Однак він попередив, що широкомасштабні наслідки важко передбачити.
Банк Канади вже використовує ШІ для прогнозування інфляції, відстеження економічних настроїв, перевірки даних і підвищення ефективності, хоча цей процес перебуває на ранніх стадіях впровадження. Маклем порівняв це з обережним рухом у темній кімнаті: «Ви не біжите туди зломавши голову, ви обережно пробираєтеся на дотик».
Добровільний кодекс поведінки
Минулого року Канада прийняла Добровільний кодекс поведінки з розробки та управління системами генеративного штучного інтелекту, що містить заходи, які компанії повинні застосовувати під час розробки та управління цими системами.